Dynasty tietopalvelu Haku RSS Askolan kunta

Kokoukset:

Rakennus- ja ympäristöjaosto
Pöytäkirja 27.04.2023/Pykälä 37

Kallionsyrjä 611-401-12-93 (Helsingin hallinto-oikeuden päätös H7034/2022) / Kallionsyrjä 611-401-12-93 (Beslut av Helsingfors förvaltningsdomstol H7034/2022)

Rakennus- ja ympäristöjaosto 27.04.2023 § 37

36/10.03.100/2023

Valmistelu/lisätiedot

Beredare/ mer information Rakennusvalvontapäälikkö/ Byggnadstillsynschef Lasse Ketoja, puh/ tel 040 084 1151 tai/ eller etunimi.sukunimi@askola.fi / fornam.efternam@askola.fi

Helsingin hallinto-oikeus on tehnyt 7.12.2022 päätöksen H7034/2022. Päätöksessä hallinto-oikeus on kumonnut Askolan rakennus- ja ympäristölautakunnan päätökset ja palauttanut asian uudelle käsiteltäväksi. Pääkohdilta asia on palautettu uudelleen käsiteltäväksi koska rakennus- ja ympäristölautakunnan päätöksessä ei ole asetettu määräaikaa velvoitteen noudattamiseen ja päätöksessä on määrätty yhteinen uhkasakko uhkasakkolain vastaisesti.

Rakennusvalvonta on aloittanut asian uudelleen valmistelun, jonka yhteydessä on käynyt ilmi, että asianomainen on valittanut hallinto-oikeuden päätöksestä, eikä päätös ole täten saanut lainvoimaisuutta.

1. Jaosto päättää kieltää vuokraustoiminnan 30.7.2023 mennessä.

2. Jaosto päättää olla vaatimatta toimenpidekieltoa ennen kuin oikeuden päätös on saanut lainvoiman.

Helsingfors förvaltningsdomstol fattade 7.12.2022 beslut nr H7034/2022. I beslutet upphäver förvaltningsdomstolen de beslut som byggnads- och miljönämnden i Askola kommun har fattat och remitterar ärendet för ny beredning. Ärendet remitteras för ny beredning främst därför att byggnads- och miljönämndens beslut inte innehöll någon tidsfrist för efterlevnad av föreläggandet samt att det hade förenats med ett gemensamt vite i strid med viteslagen.

Byggnadsinspektionen har påbörjat en ny beredning av ärendet, som har visat att den berörda personen har överklagat förvaltningsdomstolens beslut och att beslutet därför inte har vunnit laga kraft.

1. Sektionen beslutar att förbjuda uthyrningsverksamheten senast 30.7.2023.

2. Sektionen beslutar att inte begära ett åtgärdsförbud förrän domstolens beslut har vunnit laga kraft.

Beslutsförslag Sektionen beslutar att inte begära ett åtgärdsförbud förrän domstolens beslut har vunnit laga kraft.

Esittelijä/ Föredragande Rakennusvalvontapäällikkö/ byggnadstillsynschef Lasse Ketoja

Päätösehdotus/

Beslutsförslag Jaosto päättää olla vaatimatta toimenpidekieltoa ennen kuin oikeuden päätös on saanut lainvoiman.
Nämnden beslutar att inte kräva ett föreläggande innan domstolens beslut vunnit laga kraft.

Päätös/Beslut Hyväksyttiin päätösehdotuksen mukaisesti.
Godkändes enligt beslutsförslag.

Täytäntöönpano/